Tuesday, July 27, 2010

Ketakstabilan ekonomi rumah tangga

there are ups and downs.
always.

ok pelajaran hari ini adalah...
ummmpppp...
ummmmm....
ummmm,,

ada pelajaran ke?

Ah, lately rasa demotivated sangat.
sebab utama adalah, penyusutan keadaan ekonomi diri.
bila rasa down memikirkan keadaan nih,
mesti teringat kata kata prof,
"awak sekarang buat research voluntarily, jadi kene highly motivated."

ok, aku baru paham. agak demotivated rupanye bile duit dalam akaun semakin susut. demm.

mungkin ada yang berpendapat, lebih baiklah aku terima je offer UPNM sambung master sana..geran ada, gaji pon ada..bawah mindef plak kan..

cuma aku berfikiran lebih kritikal lagi, berkira2 macam mana aku nak survive sorang2 takde team, dengan sv yang blurr (sorry to say. tis is what i see) ye..aku risau. penuh kerisauan. Lebih utama lagi, research field memang susah betul aku nak tangkap,,blast wave? C'mon..me is lembab..3 semester pun tak tentu boleh catch up lagi ke..entah..dah lupakan UPNM.

di UM pulak, semua cukup. kawan2, team, prof as SV, environment yang familiar..aku yakin, aku selamat di UM...hihihi.

jap, aku rasa aku dah jauh sangat menyimpang nih..sebenarnye aku just upset, cheque tak keluar lagi untuk bulan Jun..dang!! esok kene serang bendahari nih..

5 comments:

syada ahmad said...

time sengkek mmg sgt pedih..especially bile da pki kete.

hmm, gua nk nasihat lu,
pegi jmpe along, wat loan..
nnt da dpt payment, dgn belagaknye gi byr blk..:D

Ahya said...

xpelah kak titi, bersusah2 dahulu, berkaya2 kemudian insyaAllah. sekejup je tuh. huheee~ :D

Ahya said...

along bahaya lah dot. gi jmpe AYONG mst dia boleyh tolong. kan ayong kan??? :PP

Hajar B said...

Wa bukan apa, wa xde kontek number along along ni la..camne?

Aya, kamu pon AYONG kan? apa lagi, meh aa tolong..kata boleh..haha

Ahya said...

saye kak long, mazhab lain. so doesnt apply. waka waka :)))