Wednesday, September 30, 2009

Hari ini mesti lebih baik dari semalam

aku mencari satu semangat,
Lalu bermain satu lagu dalam kepala..


Umat Islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam,
jangan buang masa ;
siapa kata kita tidak boleh ,
kita ada Allah Maha Kuasa,
kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata,
jangan buang masa,
siapa kata kita tidak boleh
kita ada Allah Maha Kuasa,
kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata ,
umat islam sentiasa boleh,
umat islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam,
jangan buang masa ;
siapa kata kita tidak boleh ,
kita ada Allah Maha Kuasa,
kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata,
umat islam sentiasa boleh

umat islam zaman lampau
taat perintah rasulullah
bersama berusaha, bersatu tuju wawasan dunia dan akhirat
wawasan dunia akhirat
akhirnya islam cemerlang seluruh dunia

umat islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam,
jangan buang masa ;
siapa kata kita tidak boleh ,
kita ada Allah Maha Kuasa,
kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata,
umat islam sentiasa boleh.

wawasan diri penuhi dada dengan ilmu
wawasan agama bekalan masa depan dan akhirat
kuat usaha jujur dan amaanah
sentiasa mengharap keredhaan Allah

akidah ibadah harus sempurna
ibadah tanpa akidah wawasan syaitan
pegangan mereka harus diikut
ulama warisan ambiya'
ajaran sesat wajid dihindari
pegangan mereka harus diikut

umat islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam,
jangan buang masa ;
siapa kata kita tidak boleh ,
kita ada Allah Maha Kuasa,
kita punya kuasa tenaga,
doa sebagai senjata

Menuju Wawasan - Suara Firdaus


Amin punya cita cita



kekuatan aku utk terus di sini adalah famili aku!

Hari ni nak cerita pasal cita cita Amin sang simple people,

aku pernah tanya, "min, agak agak kalau ko da besar ape kerja kau nak buat hah?"

Amin jawab,"Mekanik kot..sebab kalau kerja kontrak (buruh kasar) letih tengah panas"

huhuuuu, touching tak touching?
dua tu aje pilihan kerja si Amin..



Khabar angin tak elok.


Salam alaik, dan selamat pagi.
Aku baik baik hari ini, apa macam kalian?


(cewahhh, wat wat stail pengacara tv plak)


Aku dan Dot bersama Kakliza (or kak Lijong)

Di sini (utp n perak) semua bagus kecuali ada satu perkara.
Iaitu, khabar angin.

Khabar angin yang menakutkan, bahawa aku dalam bahaya. Dot juga.
Patut kah aku percaya khabar angin?
Sumber nya agak meyakinkan..

Sudah,
baik aku tanya Tuhan, apa betul pilihan aku untuk di sini terus..?


Bersama kak Poppy yang lucu dan seronok


Stail menang pilihan raya!

p.s apa kata kalian? Harus aku stay or leave??

Friday, September 25, 2009

Raya datang, bukan main lagi aku.


Sebelum raya, konon konon tak rasa cam nak raya la kan..

hahah..
ni dah ape kes, ari ari aku pegi beraya.
Hampir satu perak dah aku pusing.

Kelmarin ke Bota dan Ipoh.
Hari ni pusing ke Chenderong Balai, pastu Manjung.

Hah, memang terbaikk.
Hajat aku nak beraya sakan memang termakbul.
ha ha ha


Di Open House Farhana Yusuf. (Bota)


Di Rumah Ijah. (Chenderong Balai)

Bersama Tim dan sunflower yang ceria. (Manjung)


Open House Mr. Pijatt. (Manjung)


Budak budak sekolah Bota yg hadir. (Manjung)

Friday, September 18, 2009

Macam tak sambut raya je gaya aku nih.

Sekarang waktu kerja.

Tapi aku haram tak tahu nak buat kerja apa.

Dot pulak banyak kerja,,tak boleh nak sama sama melayan bosan.

UTP nih dah macam tinggal aku ngan Dot je kat sini.

Aku memang dah nak mati kutu nih.

Kalau balik, rumah pon takde orang.

Mak, ayah dan adik2 dah balik kg, amik sarah..

tunggu

tunggu

tunggu lagi

hah.., dah hampir jam 4.

boleh siap siap nak balik nih.

p.s. eh eh, luse raya..

       Selamat Hari Raya semua.

       Maaf aku setiap salah perilaku dan perkataan.

Sunday, September 13, 2009

Indah ke Ahad kalian?

Pagi ini dengan kelajuan terminima mungkin,
sambil layan Frou Frou, Details.
menuju UTP lagi.
bosan sungguh.
Ahad yg indah terpaksa dikorban.


demmit.

Sunday, September 06, 2009

Hari ini Ahad, semua orang tahu.

Pagi ini tak bermule dgn baik.
sangat memengantukkan.
aku cadang nak ke KL, esok nak settle kan urusan tutor/demo/claim kat pasum..

tapi, macam biasa..malas gilerr!

semalam, aku ber-ym dgn seorang kwn lame ms f1-f3.
dia bekas budak utp...sembang2, aku dah jadi tak sedap lak dgn keje aku skrg.

huhuuu.
tapi aku yakin dgn jalan and rezeki nih,
kalau dah rezeki, mnta Allah mudah kan jalan dan lindungi aku.
Ameen.

meh letak video satu.
Lagu Sami Yusuf, OST Jejak Rasul 15 yang enak tuuh..



Saturday, September 05, 2009

Haha..amin datang lagi.

ini video telah dibuat 3 tahun yang lepas..
inilah amin yang Tain!

video