Posts

Showing posts from November, 2008

Mak nenek

mak aku kate masa aku kecik2, mulut aku macam 'mak nenek'.
umur 8bulan dah membebel.
hehe.
skarang xtahu kenapa..aku slalu gagap2 bile ber cakap.
aku tak macam dulu lagi.
aku bukan 'mak nenek' lagi.

hu hu
pusingan alam.

Serious-shit aku rase aku dyslexic.

Symptoms of DyslexiaChildren with dyslexia are not all alike. The only trait they share is that they read at levels significantly lower than is typical for children of their age and intelligence. This reading lag is described in terms of grade level. Dyslexics commonly have one or more of the following problems: Difficulty learning and remembering printed words Letter reversal (b for d, p for q), number reversals (6 for 9), and changed order of letters in words (tar for rat, quite for quiet) or numbers (12 for 21) Leaving out or inserting words while reading Confusing vowel sounds or substituting one consonant for another Persistent spelling errors Difficulty writingOther characteristics sometimes include: Delayed or inadequate speech Trouble picking the right word to fit the meaning desired when speaking Problems with direction (up and down) and time (before and after, yesterday and tomorrow) Clumsiness

Akhirnya

Image
hey terima kasih buat Hanim..
akhir nya aku memiliki

"Life is an Open Secret : you, me and we"

yeah~!!

sinar iman disebalik ujian

Image
Exam mode~..asal on ym je sume nk pakai exam mode.. tgh study la kan..ya betul!! sekarang da exam week.. bukan lagi study week.. hoh0~ cam seram jerr..

exam..adalah salah satu punca tekanan..maka kawan2 hati2 menjaga hati.. sbb hati punca segalanya.. sbb kalau hati yang kita ada belum cukup bersedia untuk menerima tekanan.. beware.. selalu lah bergantung harap padaNya tatkala dugaan menyapa.. sungguh tidaklah dugaan itu hadir melainkan tanda kasih dan ujian Allah dalam mencari siapakah antara kita hambaNya yang mukmin.. 
'Adakah mereka mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan. "Kami telah beriman" tetapi mereka tidak di uji?'  (Al-Ankabut : 2)

Sepotong artikel dari Saifulislam.com yang bleh di buat renungan..
“Tak salah ustaz. Saya tak marah isteri saya menangis. Tetapi pesan saya kepadanya supaya jangan hanya menangis. Menangislah sampai dapat meyakini Dia. Sebagaimana ketawa jangan sampaikan lupakan Dia. Jika dengan ujian seperti ini masih tidak mampu …