Monday, November 02, 2009

Isnin yang tidak semangat

Hari Isnin, kerja lagi..
Semangat tinggal 3.2%

Hujung minggu, cousin Yazid menikah.
Jeram - Sijangkang (tak jauh benor, tapi sesat2 gak huuu)

Semalam tiba di Kg Gajah, maghrib.
Tengah malam mendapat berita Pakcik Hairy, jiran ku di Desa Makmur meninggal..

Famili pakcik Hairy sangat rapat dengan kami.
Tak sangka ajal nya sudah tibe..
Aku berharap seluruh famili nya bertabah..
Makcik Ani, Didie, Darbi, Natrah dan Syafiqah.

Tadi pagi, aku menziarah mereka.
Bila makcik Ani peluk aku, terasa sayu pule..macam mengalir sedih nye ke aku.
Terus tacing, tapi cube mementen kan diri.

Lepas ziarah, aku terus ke tempat kerja, UTP.
Ada meeting, tapi aku tak pergi, aku dah inform boss.
Perasaan nak berhenti membuak buak.
Bukan nak berhenti kerja, tapi berhenti dari meneruskan niat melanjut buat Master di sini.

Hari hari, sedaya upaya aku menipu diri supaya aku boleh bertahan.
Hari-hari. Hari-hari.

Ya, aku pasti bertahan.
Paling kurang sehingga Disember.
Tamat kontrak.
Thank you.

No comments: