Saturday, January 01, 2011

Cerita Tahun Baru

Siot je. Aku menyambut tahun baru main The Sim 2 (pstwo) dari pagi. 

Sekali, datang adik nombor lima; Amin B menagih-nagih nak main jugak. Aku keraskan je tangan, mata ke skrin terus main The Sims. Amin B tutup suis utama. Demmit, aku tak save lagi! aku geram, aku sorokkan pstwo. Amin apa lagi tercari cari la konsol game tu. 

Habis dipunggah satu rumah. Aku buat deal, kalau dia kemaskan balik rumah, aku kasi pstwo dia. Amin bangun tiba tiba, terus dia belasah aku. Aku lawan la balik, aku mmg suka bergaduh, tumbuk-tumbuk, terajang-terajang (bajet kuat kan). Tapi aku punya serangan 100% tersasar dan tak kasi impak langsung pada Amin yang bersaiz dua kali ganda aku. 

Kejadian adalah sangat brutal, pendek cerita aku tercampak campak dari bangku. Lalu tergolek golek ke lantai. (kasi bunyi filem tamil sikit..dush kedush). Mak dan Najihah tambah lagi unsur dramatik bila mereka cuba meleraikan Amin sambil menangis. Ayah datang, suba halang Amin dari terus membelasah. Aku bangkit, dan cuba lagi nak memberi serangan balas, aku terjatuh lagi. Aku berdiri semula, beristighfar dalam hati. Aku tak sepatut nya ikut kan hajat hati aku yg kecil ni untuk menang dengan belasah Amin. Aku mengalah, aku serahkan balik pstwo. Daripada nyawa aku melayang kan? Orang tengah marah, bukannya kita boleh jangka. Pffft~

Ye tuan tuan dan puan puan..kalau anda ada anak remaja belasan tahun di rumah anda yang tengah darah panas, jangan lah nak cari pasal. Sebab ia membahayakan nyawa! teehee!!

2 comments:

Jiha said...

sebagai kakak kene lah bersabar yer hahaha...

Anonymous said...

kdg2 kt byr mahal nak tgok cite tamil... tp kdg2 kt jd heroin tamil... tgok best ke jd best? mesti lah jd heroin.....kehkehkeh