Tuesday, December 07, 2010

Tahun Hijrah dan Playlist

Salam Ma'al Hijrah 1432H !!
Laju betul ye.

Di malam yg bising ini (flat sebelah NKVE, biasala bising), lagu lagu Hijrah, Kekasih (Nowseeheart) betul betul masuk mood. Playlist berputar lagi mainkan aku lagu Saifullah, Kesaksian (Brothers). Membawa aku masih dalam mood kebangkitan Islam. Serius aku selalu berkobar kobar mengenangkan zaman kebangkitan. Dan serius aku selalu berharap dapat mengembara dan pergi ke zaman itu. Untuk merasakannya sendiri. :( 

Namun lagu Patah Hati (Saujana), Jangan Menyerah (D' Massiv) bawa aku kembali ke dunia yang nyata. Menyedarkan aku perlu bersyukur tak kira apa pun. Untuk tambah dos lebih tenang Qasidah dari Muhammad alHussayn, Maula ya dan 'Araftuka melengkapkan list. Maka berputar terus satu pusingan..kalau tak cukup, tambah satu pusingan lagi dan lagi dan lagi.

Ye kawan kawan memang dari playlist lagu memainkan mood..atau terbalik? Memang permainan mood menentukan playlist kita? Ouh never mind, I'd say they both play their part. Plays really well for me.

:)

No comments: