Friday, November 19, 2010

Buat kakak ku Poppy Puspitasari =)


Seorang lagi kakak ku nak menikah.
Sedih sebab aku tak akan dapat menghadiri walimahnya di tanah Jawa.
Terlalu jauh dan butuh pembiayaan agak besar.

Namun tak mengapa mbak,
Cukuplah saya cuma nitip doa nya ya..
Saya doakan segalanya berjalan lancar, 
Saya doakan yang baik baik buat kakak, keluarga akak dan bakal keluarga akak.

Dan semalam bagus sekali.
Dapat juga berjumpa dengan kakakku yang comel ini untuk merisik khabar..
Walau pun cuma sekejap, malah di hostel sahaja,
Saya cukup senang mendengar cerita akak dan pertemuan dengan bakal suami.

Langsung berfikir..
Kita kahwin bukan sebab pangkat, harta, rupa atau umur..bukan juga sebab kita jatuh cinta, tapi kita kahwin sebab dah jodoh..hehehe..Begitulah kalau dah rezeki, kalau dah jodoh, tak ke mana; Allah tentu permudahkan jalan..=)

Jadi buat yang belum ketemuan, chill bebeh, dan terus berusaha. Adalah tu nanti. hehe

Dan pada yang yang sudah berpacaran* jangan lebih² sangat pulak. Kalau si pasangan bukan jodoh kamu? Tak ke ralit nanti kalau dah serahkan segala gala? Hahaha! (oopss ter-evil)






p.s. *pacaran/dating bukanlah anjuran agama Islam kita. Ayat di atas bukan lah bermakna aku menghalalkannya :P

p.p.s terima kasih juga buat adikku Sarah B. sebab temankan pergi UTP semalam! Arigatou!!

p.p.p.s. DOT!!! Susah nya nak jumpa kamu!! Rindu!

5 comments:

KAK POPS said...

huaaaa.... terharu nyaa baca blog hajar kali ini... hiks hiks....memang akak nak sangat hajar datang.. complete GBS ada kat Malang nanti.. tapi tak pe.. akak paham kenapa kalian tak datang.. :) yang terpenting adalah doa kalian.. semoga Allah mengabulkan semua doa kalian untuk akak.. dan semoga kalian juga mendapatkan yang terbaik dalam hidup ini.. :)

LOVE U MY DEAREST SISTER... MWAH MWAH HAJAR BASRI.... :)

Ahya said...

tahniah kak popss!!! semoga bahagia dunia akhirat dan dalam redha Allah sentiasa hendaknya. ameeen. :D

KAK POPS said...

thank u ahya... amin ya robbal alamin... jom ahya gi majlis akak...!!

Unknown said...

Ikutan komen tak ya...???

Hajar B said...

LOVE yoouuuu tooo kakak!!
inshaAllah, satu hari saya pasti ke indonesia juga, kalau tak ke Surabaya, Padang lah...hehehe

Oh, pak Khoirul..bakalan abg ipar ni, harus panggil apa ya?..hehe