Monday, August 30, 2010

Selamat Hari Kebangsaan Esok.

Hidup memang selalu tiba tiba.
Semalam tiba tiba aku nak teringat zaman kunak kunak, suka main game.

Selain suka main strategy game macam Red Alert, Star Craft, Warcraft dan kejadah yang seerti dengannya, aku juga gemar main game jenis fighting game one to one combat. Paling into tentulah King of Fighter (KOF). Tahun berapa, version ape, aku tak peduli sangat, yang penting aku lawan sampai habis..hehe.

Cerita pasal KOF, watak paling aku minat adalah Yagami Iori. Dia ni macam mental/psycho sikit (aku ade jugak baca komik dia sikit sikit.hehe) tu pasal aku suka. Kalau orang mental bawak berlawan memang syiok la kan..Selain Iori, aku tak gemar sangat pilih karekter lelaki. Aku rasa otot diorang banyak sangat, berat aku nak kontrol. Iori lainlah dia tak berapa nak berketul ketul.

Karekter karekter feveret.

Beralih ke karekter wanita wanita. Peh banyak gak yang aku suka. Ada dalam 5 orang; Leona, King, Whip, Kasumi dan Vanessa. Semua berciri maskulin. Ahaks! dan semua ada kelebihan masing masing. Kalau King memang muay thai, Whip dengan cemeti nya melibas orang dari jarak jauh, Kasumi ni teknik aikido kot. Vanessa aku kurang pasti, jarang guna..penumbuk dia boleh tahan gak lah. Dan, aku punya all-time favourite adalah Leona Heidern berambut biru..sekali dia mengamuk tukar rambut warne merah..Dia ni kuat, selamber je campak campak orang. Jiwa memang jiwa membunuh. nyummeh!

Ah, kalau nak cerita panjang, aku pun serabut jugak pasal King of Fighter ni punya konflik, so layan jela main lawan lawan ye tak, tak payah amik port sangat pasal jalan cerita..

Jap, di pagi Ramadhan ke 20th ni..kenapa aku buang masa cerita hal King of Fighter pulak kan? penting ke? haha..ok la kome, akhir kata, Selamat Menyambut Ulangtahun Kemerdekaan ke 53 yerr.. dan marilah kita memerdekakan diri dari penjajahan minda yang semakin kronik ni.

Cara tak semangat kebangsaan aku? Ada rasa nak lempang?

p.s. suka main collage kat picasa sejak akhir akhir ni: pengaruh rakan tak sebaya.

No comments: