Tuesday, June 08, 2010

Kejelikkan ini wujud. Bencilah aku, aku terima.

Couple, Dating, Pacaran dan sewaktu dengan nya, yang dilakukan sebelum menikah, bukan lah budaya yang pernah diajar oleh keluarga dan Agama aku.

Moga Allah kuat kan iman aku, pada pegangan aku ni.
Moga Allah lindungi aku dari godaan.

Kerana aku begitu jelik melihat budaya ini berleluasa.
Kerana aku penat berpura pura moden, dan menerima budaya ini.

Na'udzubillahi min zalik~


"Bergaul sesuka hati, menyentuh sesedap rasa, menunggang tak kenal agama, itu Lifestyle rimba." (Ust. Hasrizal, saifulislam.com)

p.s: maaf kalian yang terjebak. aku hanya nyatakan apa yang aku rasa..anda bijak, jauhi zina, tutuplah pintu pintu ke arah nya.

5 comments:

Ahya said...

yaya likes tis! oyeahhh!! ;D

Hajar B said...

thanks.
anda bijak, jauhi zina! [spam]

pasni cuba menegah dgn keras, dan berhenti pura2 sporting

waniey sudirman said...

menegah perlu kepada reasoning yang kukuh dan bernas..

part nie yg susah nk bg orang paham..

people just dont believe that bercinta selepas kahwin adalah lebih indah.

mengagungkan cinta. kalo cinta terhalang, akan ditentang. buang emak, buang saudara, hatta buang agama.

kononnya memperjuangkan cinta suci.

deme nie byk sgt tengok cite hindustan lah!

Hajar B said...

dan, pernah aku suara kan pendapat dan pegangan aku ni pada kawan yg sama-sama sekolah+belajar agama..namun, jawapannya,"kalau tak bercinta sebelum kawin, mcm mne nak jumpa jodoh?"

omg, wattahelman.
sudah jumpa jodoh, love will come softly..dont worry

Unknown said...

strikeee 1! call me kampung, call me kuno, ada aku kesah?