Friday, May 21, 2010

Langkah menjadi perlahan.

Hari ini hari Jumaat, Jumaat di mana semalam aku begitu rindukan kampung halaman walaupun baru minggu sudah aku pulang. Dan bagai kimia ia bertindak, bertalu talu ajakan adik adik di rumah agar aku pulang saja ke kampung..(laa, dah macam aku ni lari dari rumah la pulak kan..hehe). Secara jujur, aku memang tak tahu mana yang terbaik buat aku, aku hanya mengikut arus(okay ini tentang future, bukan decision untuk balik kampung or not to baik.haha)...

Kalau aku boleh memilih untuk menyalahkan sesiapa atas ke-stuck-an hidup aku ni. Satu nama yang confirm akan aku sebut adalah Norhana Yahya. Tapi apa ada guna blame orang, kita still tersekat kan. so just move on. Lagi pun aku cukup rasa bersyukur sebab Norhana (Nana) ni jugak lah aku berjumpa orang orang yang indah dan amazing (Azliza Ahmad dan Poppy Puspitasari terutamanya). Subhanallah~ :)

Sekarang, aku memilih untuk mulakan hidup yang lain seorang diri. Lone ranger.

Cuma bila bergerak sendiri, motivasi dan disiplin diri yang tinggi sangat diperlukan..dan bila aku tidak berdisiplin..langkah aku jadi terlalu perlahan, lalu aku hilang motivasi dan keyakinan untuk terus bergerak, lalu aku mula berfikiran negatif dari semua sudut.

Oh, ini sungguh tidak bagus. dan bagi aku, ini masa yang terbaik untuk pulang ke kampung! hahaha...cakap banyak, kabo jela nak balik kampung, duit dah kering..

3 comments:

Ahya said...

Dear Anna Althafunnisa,
Kamon beby!! You can do it. Aku pon berjuang sorang2. And aku pon tak sekuat mane. Hampir mengalah ni. Tapi, wattahelman. Kita kan Anna Althafunnisa!! Ahahaha.

Semoga Allah membantu perjuangan ini. Ameen. ;D

regards,
Anna Althafunnisa. :P

Hajar B said...

owwhh man...althafunnisa dan 'wattahelman'...wattahelman?? hahaha

Ahya said...

hahahaha. ngenggg! :P