Friday, October 02, 2009

Kelemahan bercakap. Tolong!

Kenapa?
aku rasa aku
macam semakin lembab,
otak dah tak berapa nak pick up,
cakap pon vocab limited,
pengetahuan mencetek,
banyak dosa lah ni.
ilmu susah nak masuk.

* * *

Hari ni aku tahu yang nak wat master di UTP ni akan kene interview.
Damn it! tu benda paling aku seram kat dunia nih!!
Kalau silap gaya, aku boleh ter-'pause' sampai sudah.

Sudah.
Terus aku fikir tak nak buat Master.

wahah!
tu fikiran singkat aku jelaah..

sekarang nih aku tengah fikir cara mengatasi ke-low-self-confidence-an aku nih. untuk bercakap dengan konfiden dan meyakinkan.

huuuuuhuuuuu!!

tolong, kasi pedoman!

6 comments:

Hajar B said...

dot, klu entrii mintak tolong bleh?

syada ahmad said...

oi..x phm ni..
apenyee..

Hajar B said...

hooho
part atas tu abaikan..aku tulih sebelom tu, malas nak padaam.
tu yg penin sket tuh
haha

syada ahmad said...

hehhehe..
xpe hajar..
ko pk 1 ni je..
ko blh wt..
jgn kesah ape org ckp..
do it in ur own way..
express what u feel.
n cbe ttp kelemahan tu dgn kekuatan ko.
cbe cr..apkh kekuatan ko??

Hajar B said...

yalaah,
mebi aku terlalu takut apa apa tanggapan orang..

baik,
jangan fikir semua tu!

Anonymous said...

boleh hajar boleh...chaiyok2!!
interview, pa la sangat, kau basuh je interviewer tue...

hmm..tetibe da jadi follower blog kwn2 plak..