Friday, May 01, 2009

Sabar, jangan marah.

Ada perkara yang membuat aku jadi nak marah.

entri ini adalah rantaian entri lepas.

aku teringin nak jerit,
"bodoh, kau sensitif menyusah kan orang tau!
ingat aku tak susah hati ke?
ingat aku gembira ke kalau sakit kan hati orang.
dah kau yang sensitif sangat, lepas tu buat orang lain tak tentu arah risau.
aku ada paper tau esok.Bodoh!!
potpet3..bla3...bebel3..(sampai 4 mukasurat maki hamun)"


tapi...,
tu dah menunjukkan rasa marah.

aku sedar yang selemah-lemah manusia, adalah yang tak dapat menahan marah nya.

mari beristighfar.
moga di ampun Allah..

ada satu hadith yg aku teringat,
itu yang buat aku sedar.
mari kita berkongsi..
(aku ambil dari buku sis Zabrina.tq sis~)

A man said to a prophet, may Allah bless him and grant him peace,
"Advice me." He said,"Do not get angry." He repeated his request several times, and the Prophet said,"Do not get angry."
(Al Bukhari)


see,
berkali2 lelaki itu meminta nasihat dari Rasulullah (SAW),namun satu je pesanan beliau. "Jangan Marah"

Jadi, aku akan cuba sekuat-kuat nya berpegang pada pesanan Rasulullah ni,
jangan cepat marah.

bersabar
bersabar
bersabar


Ada banyak lagi perasaan best kat dunia nih kan,
dahla jangan jadi kan marah teman rapat.
ceria ceria
dan memaaf kan.

lagi satu, lagi satu..nak share
ada satu quote,

"Expressing anger is a form of public littering."
- William Gaylin

ahhaha..betul kan~
ok, harap dapat pikir2 kanla..sebelom nak marah.

3 comments:

a thirah i m said...

kak titi..
kamu marah ke sapekahh?
saye kah kerana menyemak di bilik kamu..
hhehhe~
maaflah~
tp saye tahu sy menceriakan sisa2 idop kamu di kolej..
hahahah!

Ahya said...

hurm, betol ju9e tuh...
kuran9kan cen9en9 kamu ye...
biarpon bukan selalu tp kalau dikuran9kan la9i best.
:)

hurm, dia sensitif..kamu lak kadan9-kadan9 cen9en9 sikit.
salin9 melen9kapi.
:D

ps: td 9i karok n9an mai caq n ayn...boley tahan 9ak deme 9oren9. tp, kalo kamu ade..baru cukup rase. ekeke :P

Hajar B said...

xdela, semua ok sudah~
kamon la aya,
kurang kan cengeng ke cengaii?
lain konsep tu.