Wednesday, September 10, 2008

aku ke yang silap atau aku ke yang selalu buat alasan?

Sejak weekend yang lepas kak Zura dah ingat kan aku untuk membuat progres dalam simulation aku.Sebab bile2 masa minggu ini prof wan mungkin buat serangan hendap, meeting menggempar.huhu..

Namun aku masih rase tak ada progres.sebab ape? sebab aku tak abis2 bace teori..sebab ape tak abis2? sebab aku tak suke baca.aku adalah slow reader..

Jadi, aku ambil langkah untuk go through equation2 je. baru habis electrical model..aku tak bergerak lagi atau menambah progres. Aku terpikir..kenapa aku rase macam aku membuat projek teori? kenapa tak rase computational langsung..Lepas tgk contoh2 code programming matlab dlm dissertation dak master tu..nmpak mcm simple sangat je..betul ke?
macam set parameter, taip equation..pastu terus je bleh run.tak perlu ambil input dari luar..tak perlu interface ke apa..macam buat kat excel je..aku pelik.betul ke?

hurmm..betul ke matlab sesenang itu. atau aku yg tak tahu..atau aku yg salah anggap.
hurmm
then, Kak zura yg buat master dlm simulation lak tunjuk contoh2 prog code yg de kne ikut..
uiikkk..ia nye matlab. tapi nmpak susah.
jadi anggapan aku salah..
mungkin ia tak senang sebenarnya..lalu, aku terus bertabah teruskan menghadamkan teori2 OLED dan model2 yg patut..adoi

BERTABAH!!
..jgn nak wat2 alasan ni projek teori lah..bukan simulation lah..mmg ler kalu xpaham teori nk simulate ape?haha sekian.tempoh bercakap dgn diri..adoi2

1 comment:

Anonymous said...

best jg baca budak2 fizik buat blog ni ek..term die mcm menarik...SEP student x rase semua ni..hehe...